• Meet &Co.

Hoe blijf je Millennials en Gen Z’s aan jouw bedrijf verbinden?



Om de twee jaar wisselen van baan is voor Millennials en Gen Z’s niets geks. Alle geïnvesteerde energie, tijd en geld loopt de deur uit om bij de concurrentie aan de slag gaan. Wat de generaties voor hen als ‘corporate suicide’ zagen is niets vreemd anno 2020. Maar hoe behoudt je deze groepen en plukt jouw organisatie de vruchten van al dat jonge talent?


Deloitte heeft een Global Millennial Survey 2020 opgesteld waar zij de opvattingen onderzochten van meer dan 27,5 duizend millennials en Gen Z's, zowel voor als na het begin van de COVID-19-pandemie, om inzicht te krijgen in hun visie op onder meer het bedrijfsleven, de overheid, het klimaat en de pandemie. Wij van Meet &Co. richten ons in deze blog op hoe deze generaties het bedrijfsleven ervaren en wat je kan doen om hen te behouden.



Inzichten

Bijna de helft (48%) van Gen Z en 44% van de millennial-respondenten in de primaire enquête gaven aan dat ze de hele tijd, of bijna altijd, gestrest waren. Maar in de enquête, tijdens de pandemie, daalde dit angstniveau voor beide generaties met acht procent.


De helft van de respondenten in het primaire onderzoek zei dat ze vinden dat het te laat is om de schade als gevolg van klimaatverandering te herstellen. Maar in de enquête daalde dit cijfer, wat suggereert dat de milieu-impact van de pandemie - verminderde economische activiteit, heeft het energieverbruik en dus de vervuiling verminderd - hoop gegeven dat er nog tijd is om actie te ondernemen en de planeet te beschermen.


De pandemie heeft geleid tot een nog sterker besef van individuele verantwoordelijkheid. Bijna driekwart zei dat de pandemie hen meer sympathie heeft gegeven voor de behoeften van anderen en dat ze van plan zijn maatregelen te nemen om een ​​positieve impact te hebben op hun gemeenschappen.


Beide generaties zeiden dat ze na en tijdens Corona meer aandacht zullen geven aan lokale bedrijven om hen actiever te ondersteunen, vooral kleinere verkopers. Ook zullen zij niet aarzelen om bedrijven te wijzen op hun waarden wanneer deze in strijd zijn met die van henzelf.


Een meerderheid van de respondenten gaf bedrijven en overheden hoge cijfers voor hun pandemische reacties. De maatregelen die tijdens de crisis zijn genomen, hebben zich echter niet vertaald in een algeheel betere mening over het bedrijfsleven.


Velen zijn financieel voorzichtig. Hoewel langetermijn financiën een belangrijke oorzaak van stress is, spaart meer dan de helft van de millennials en bijna de helft van de generatie Z's om onverwachte rekeningen te kunnen ondervangen.


De job loyaliteit neemt toe naarmate bedrijven inspelen op de behoeften van hun werknemers, hun diversiteit, omscholing en duurzaamheid. In de primaire enquête zeiden meer millennials dat ze graag minstens vijf jaar bij hun werkgever wilden blijven dan dat ze binnen twee jaar zouden vertrekken. Het valt nog te bezien hoe door pandemieën veroorzaakt banenverlies de loyaliteit zal beïnvloeden.



Hoe blijf je Millennials en Gen Z’s aan jouw bedrijf verbinden?

Er zijn een achttal zaken belangrijk voor de ontwikkeling van job loyaliteit onder deze generaties, namelijk:


  1. Duurzaamheid

  2. Dat er wordt geluisterd naar hun behoeftes

  3. Omscholing

  4. Rekening houden met hun diversiteit

  5. Vertrouwen

  6. Flexibiliteit

  7. Uitdaging

  8. Thuiswerken


De reputatie van bedrijven over de hele wereld onder jongere generaties neemt af. Volgens de 2020 Deloitte Global Millennial Survey zag 51% van de millennials in december 2019 bedrijven in het algemeen als iets goeds, tegen 76% drie jaar geleden. Vijf maanden later, in mei 2020, toen de COVID-19-gezondheidspandemie zich over de hele wereld verspreidde, was slechts 41% van de millennials het erover eens dat het bedrijfsleven een positieve impact had op de samenleving als geheel.

Hoewel deze daling nogal verrassend is, leken de reputatie van individuele werkgevers redelijk beter: Millennials en Gen Z's gaven hun werkgevers hoge cijfers voor hun pandemische reacties en, voor het eerst in vier jaar, zeiden meer Millennials dat ze bij hun werkgever wilden blijven voor vijf of meer jaar. Millennials en Gen Z's zeiden ook dat bedrijven meer doen om hun belangen af ​​te stemmen, waaronder het creëren van diverse en inclusieve werkomgevingen en het hebben van een positieve impact op lokale gemeenschappen.


Wij van Meet &Co bieden ‘Venue Finding’ aan. Dit kan een werkhub zijn in een rustig huisje aan het water middenin de natuur tot aan een oude energiecentrale die is omgebouwd tot een duurzame werkplek. Wanneer je hier je team laat samenkomen, met gepaste afstand, toon je je flexibiliteit en zul je deze generaties inspireren en verrassen. Thuiswerken is erg fijn, maar iedereen heeft af en toe wat afwisseling nodig om geprikkeld te blijven.


Ook is hedendaags lastiger om als leider je leiderschap uit te oefenen op afstand, net zoals het lastig is om goed werknemerschap te tonen wanneer je niet meer met elkaar in een ruimte zit. Om hiermee leren om te gaan verwijzen wij je graag naar onze trainingspartners die digitale trainingen aanbieden, zoals:



Digitaal samenwerken als een pro: interactieve werkvormen verkennen die online vergaderen weer tot een frisse uitwisseling maken. Of je nu een digitale vergadering voorzit, een workshop begeleidt, of ‘gewoon’ met iemand videobelt: wanneer je de mogelijkheden kent van de digitale omgeving, wordt samenwerken prettiger en effectiever.

In deze korte online training behandelt de trainer live je vragen, en oefen je met elkaar met verschillende functionaliteiten en werkvormen. Hoe kan ik in een groep van tien een discussie voeren die nog te volgen is? Wat zijn handige manieren om van iedereen input te krijgen? Na de online training is dit voor jou gesneden koek!


Impact en Invloed: Juist nu er veel anders loopt, kun je gewenste veranderingen doorvoeren. Met de ‘Cirkel van Invloed’ brengen deelnemers in kaart waar ze tijd en energie in steken en waar ze invloed op hebben. Op welk vlak wil je je invloed vergroten? Welke kansen dienen zich hier nu voor aan? Door op deze manier te kijken zie je overal kansen en neem je meer de regie. Dit levert veel op! Je bereikt wat, blijft zelf geïnspireerd en geeft deze energie ook door aan collega’s!


Contact Meet &Co. voor alle mogelijkheden op het gebied van digitale trainingen.


Maar denk ook eens aan een online teambuilding. Millennials en Gen Z’s zijn dol op series zoals Casa de Papel, nu wil dat wij een online versie kunnen opzetten voor jullie waar je als team een (moord)raadsel oplost. Na afloop kun je samen borrelen door aan huis een borrelbox te laten bezorgen en op die manier samen het glas te heffen vanachter de computer.


#coronaproof #werkgeluk #meetco #buroheron #training #events #meetings #teambuilding #incentives #eventmanagement #onlineteambuilding #socialevents #eventorganizer #corporateevents #eventdesign #eventprofs #amsterdam #iamsterdam


12 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven

GET IN TOUCH

Meet &Co.

Het Breed 849

1025 JD Amsterdam

The Netherlands

Mail@meetco.nl

Tel: +31 (0)20 211 7260

KVK: 78710162

© 2020 by Meet &Co.

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Pinterest