• Meet &Co.

Hoe maak je van jouw live event een hybride of online event?


Door de huidige regels is het vaak niet mogelijk om jouw geplande live event uit te voeren zoals je dat voor ogen had. Nu zijn er natuurlijk mogelijkheden om van jouw live event een hybride of online event te maken. De switch van een gepland fysiek event naar een hybride of online event is natuurlijk niet zomaar gemaakt. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat je ook digitaal je boodschap weet over te brengen? Welke tools en mogelijkheden zijn er? En in hoeverre verschilt het planningsproces van een ‘normaal’ live event?


Meet &Co. helpt je, samen met haar partners, graag in de switch van live naar hybride of online. Hieronder alvast vijf punten waar je over na kunt denken.


Is de inhoud van mijn event geschikt om deels online te faciliteren?

Niet ieder evenement is geschikt om online te faciliteren. De hybride variant leent zich uitstekend als het gaat om plenaire sessies, een paneldiscussie of een workshop. Indien netwerken of stand bezoek een belangrijk onderdeel is, is een online variant wellicht minder geschikt. Tenzij je het interactieve element kunt verzorgen middels tools.


Kan ik de gewenste impact creëren bij mijn deelnemers?

Het is heel belangrijk om vast te stellen of jouw doelgroep wel zit te wachten op een hybride variant. Waarom zouden zij jouw event online bijwonen? Komt de boodschap zo wel goed over? Wat willen zij ervaren? Door hier goed over na te denken en de inhoud niet te veel te veranderen ten opzichte van de live variant, kom je tot een passend online concept.



Is de switch naar een hybride variant financieel interessant?

Veel mensen denken dat de switch naar online of hybride goedkoper is. Dit is in de praktijk vaak niet het geval. De techniek is kostbaar. Een goede livestream vanuit verschillende posities, een solide online platform... dit loopt al gauw in de kosten. Je bespaart natuurlijk op catering en capaciteit, maar dit budget verschuift als het ware naar techniek. Ga daarom na wat het je onderaan de streep kost en oplevert.


Welke inhoud ga ik verzorgen voor de twee doelgroepen (fysiek aanwezig en online aanwezig)?

Als je kiest voor een hybride variant, verandert je doelgroepenbenadering. Er is een groep op locatie aanwezig en er kijkt een groep deelnemers digitaal. Hoe zorg je ervoor dat het voor beide doelgroepen interessant is? Welke voordelen biedt je de aanwezigen op locatie of online? Wat doe je voor de totale groep en welke onderdelen alleen voor een specifieke groep?


Hoe ga je om met de gasten die zich reeds hebben aangemeld voor je evenement?

Indien je het uitnodigingstraject al bent begonnen toen je nog niet wist dat je voor een hybride variant moest kiezen, heb je waarschijnlijk al aanmeldingen. Welke opties geef je de reeds aangemelde deelnemers? Geef je hen de mogelijkheid om het evenement online bij te wonen? Maak hier een plan voor.



Vervolgstappen voor een hybride of online event.

Wanneer je de strategie duidelijk in kaart hebt gebracht, is het tijd om meer in de details te treden. Denk bijvoorbeeld over de in te zetten tools en techniek, het aanpassen van het programma of het inzetten van een moderator.


Meet &Co. helpt je, samen met haar partners hier graag in verder. Wil je meer weten? Meet &Co. staat voor je klaar om al je vragen te beantwoorden.

#coronaproof #hybridevents #onlineevents #events #eventmanagement #meetings #teambuilding #onlineteambuilding #socialevents #incentives #events #eventplanning #eventorganizer #corporateevents #eventdesign #eventprofs #amsterdam #iamsterdam #meetco


22 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven

GET IN TOUCH

Meet &Co.

Het Breed 849

1025 JD Amsterdam

The Netherlands

Mail@meetco.nl

Tel: +31 (0)20 211 7260

KVK: 78710162

© 2020 by Meet &Co.

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Pinterest